PUTERI UMNO menerjah UiTM SHAH ALAM



“UiTM dengan kerjasama Puteri UMNO akan mengadakan Bengkel dan
Pelancaran Skuad VOQUE Puteri UMNO Malaysia pada 31 Julai hingga 1 Ogos 2010. Sehubungan dengan itu Kolej mawar telah dipilih untuk menempatkan peserta Puteri UMNO seramai 700 orang....”

Memo yang dikeluarkan kepada mahasiswi kolej Mawar dengan terang lagi bersuluh mewarwarkan kedatangan gelombang merah jambu menerjah atmosfera UiTM.

Program yang bertemakan "Voluntary For Everyone" ini mula menjadi persoalan adakah program ini semata-mata berorientasikan sukarelawan atau ada agenda tersembunyi lain untuk kepentingan UMNO????Voluntary For Everyone or Voluntary For UMNO???

Jika sebelum ini, mahasiswa mahasiswi sering diingatkan supaya patuh dan taat kepada AKTA 174 AKTA INSTITUSI-INSTITUSI PELAJARAN (TATATERTIB) 1976. Tetapi dengan kehadiran Puteri UMNO ini sebenarnya telah mendedahkan pekung pentadbiran UiTM yang telah mencabuli AKTA 174 itu sendiri.

Perkara 10 (3) :
“Tiada sesiapa jua, semasa menjadi seorang pelajar sesuatu
Institusi, boleh menyatakan atau berbuat sesuatu yang boleh ditafsirkan
sebagai menyatakan sokongan, simpati atau
bangkangan terhadap mana-mana parti politik….”

Jadi, siapa yang sepatutnya dikenakan tatatertib???Pentadbiran UiTM mahupun mahasiswa???Atau mahasiswa mahasiswi kini telah diberikan kebebasan berpolitik selepas guru dibolehkan berbuat demikian????

GMM juga melihat kedatangan Puteri UMNO seolah-olah cuba dikaburi dengan program-program berbentuk kempen kesedaran kesihatan, pencegahan jenayah, derma darah disamping aktiviti wajib UMNO iaitu persembahan konsert artis walhal agenda utama mereka adalah bertujuan untuk meraih undi mahasiswa sebagai persediaan menghadapi pilihanraya akan datang.

Pentadbiran UiTM juga dilihat sebagai kekuda yang diguna-gunakan oleh UMNO demi kepentingan politik. Bukan setakat dengan kewujudan program ini, tetapi jika diperhalusi agenda UMNO turut menyelinap masuk ke dalam program-program lain yang melibatkan mahsiswa. UiTM lubuk UMNO????!!!!Dato' VC...ada jawapan ke????

Syabas kepada UiTM dan Puteri UMNO dengan kerjasama ynag sangat mantap ini!!!!Teruskan merancang untuk program kaderisasi UMNO pada masa akan datang!!!Hidup Dato' VC!!!

0 comments:

Post a Comment