Jangan biarkan Gaza terus berdarah !

Minggu ini, dunia dan ummah dikejutkan dengan serangan terhadap Gaza oleh Israel. Ketepikan sementara isu nasional, isu ummah ini nyata lebih berhak diberikan perhatian oleh kita. Saat semua rakyat bersolidariti bangkit menentang kezaliman Zionist, ternanti-nanti juga apakah pandangan pemimpin Islam dan pemimpin negara berkenaan isu ini. Masih tertanya-tanya akan peranan Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu dan Pertubuhan Kerjasama Islam dalam isu yang tidak berkesudahan ini. Bukan mencari kesalahan, bukan menunding jari, tetapi dimana tanggungjawab atas keadaan yang mendesak ini? Sampai bilakah Gaza akan terus dirobek kebebasannya? Ia sudah termasuk jenayah antarabangsa yang sekian lama masih lagi tiada jalan penyelasaiannya. 

Mungkin ada yang berkata, tidak payah lah menagih perhatian mereka, biarkan mereka tidak cakna. Malas mahu memaksa dan sebagainya, namun, hendaklah kita tahu, kesatuan ummah ini memerlukan kepimpinan. Jika pemimpin tertinggi negara dan pemimpin negara Islam masih berdolak-dalih dengan pendirian terhadap penindasan umat Islam dan pencerobohan kemanusiaan ini, maka KITA PERLU PAKSA mereka untuk PANDANG isu ini. PAKSA DENGAN APA SAHAJA YANG KITA MAMPU. 


Ayuh, bangkit! Sebarkan kuasa laman sosial anda. Tak mampu nak berjuang ke sana, gunakan teknologi, gunakan informasi sampaikan pada yang belum mengetahui. Kejutkan yang masih lena! Mahasiswa yang tahu akan keadaan ini, teruskan mendesak agar kezaliman tumbang! Teruskan dengan cakna dan solidariti anda. Masih ramai yang masih tidak sedar akan kondisi ummah ini.

Doa, berdoa dan berdoa sebanyaknya untuk mereka di sana. Kerana kita semua berkongsi darah yang sama, yakni darah umat Islam. 

“Kita bukan kena jadi mujahidin untuk tahu penderitaan ummah, cukuplah cuba menjadi seorang saudara, cukuplah cuba menjadi seorang manusia” 

GMM MENENTANG KEZALIMAN ZIONIST

TUNTUT PEMBEBASAN UMMAH!!                        

Antara rujukan semasa yang boleh diikuti

Reactions:

0 comments:

Post a Comment