JOM TUBUHKAN PERSATUAN ANAK NEGERI DI UiTM



Wahai jiwa-jiwa pemuda dan pemudi UiTM, Apa khabar? Dari Perlis sampailah ke Sabah, semua teman-teman GMM ada dari pelbagai negeri. 


Baru-baru ini, GMM terbaca sebuah poster mengenai sebuah Persatuan Anak Negeri, iaitu Persatuan Anak Negeri Perak dan juga Anak Negeri Kelantan. 


Poster ini mempromosikan anak-anak negeri ini untuk menyertai sebuah program jati diri di Pulau Pangkor. Mendengarnya memang seronok kerana segala-galanya percuma, ibarat percutian yang indah dikala cuti pertengahan semester ini. 


GMM pelik, setahu GMM, UiTM tidak membenarkan mana-mana pertubuhan yang beridentitikan anak negeri. Dan yang peliknya lagi GMM hairan bin ajaib apabila anak negeri yang ditubuhkan adalah negeri-negeri yang berkaitan dengan politik semasa. 


Teman-teman UiTM sekalian, anda melihat perkara ini, namun adakah anda pernah memikirkan apakah yang berlaku itu adalah kebetulan semata-mata?? Pernah seorang teman GMM menyatakan ketidakpuasan hati apabila paperwork untuk menubuhkan anak negerinya di reject oleh HEP. 


GMM ingin mengajukan soalan kepada pihak pengurusan HEP UiTM, apa yang sedang berlaku??? Adakah perkara ini  berhubung kait dengan orang-orang dalaman HEP atau ia menjadi caturan pimpinan atasan sama ada dari UiTM sendiri atau luaran??? Undang-undang UiTM telah membenarkan status penubuhan anak negeri??


 Teman-teman GMM nak tubuhkan persatuan Anak Negeri juga. Mahasiswa intelek akan sentiasa celik minda, jom CELIK DAN CILIK BERSAMA GMM!

Reactions:

0 comments:

Post a Comment