GABUNGAN MAHASISWA MERDEKA (GMM)

Assalamualaikum dan selamat sehjahtera,salam muhibbah wat teman-teman GMM.satu pengenalan ringkas wat teman-teman tentang idea GMM ini sendiri supaya teman-teman dapat bersama dengan kami membawa misi ini.

Pada dasarnya,blog ini tercetus adalah untuk memberi pandangan dan menyuarakan pendapat yang mewakili suara  mahasiswa UiTM tentang akan keberadaaan mahasiswa dalam  sistem yang ada sekarang ini.Hakikatnya suara mahasiswa kita kini adalah sangat terbatas dan kita sebagai mahasiswa hilang serta tenggelam punca. Di negara luar,mahasiswa menjadi pemangkin pada kemajuan dan kebangkitan negara dalam menyuarakan isu-isu semasa yang berkenaan dengan negara tersebut,.

GMM hanya penyalur maklumat pada anda disamping pendirian GMM bukan hanya tertakluk pada pandangan mahasiswa semata-mata.kita cuba menyelami tindakan dan fikiran pihak yang lain sama ada masyarakat sivil,mahupun pemimpin untuk bersama-sama dalam menjanjikan satu kebebasan yang mutlak bersamping adab-adab yang mulia,

Sehubungan itu,segala artikel yang dipaparkan ini adalah bagi mewujudkan kesedaran pada semua mahasiswa tentang peri pentingnya kita untuk menjuarai isu-isu semasa,memahaminya,menghayatinya dan secara tidak langsung bertindak pada sekadar yang mampu. Sebagai pengenalan GMM akan memberi sedikit suasana tentang PRK UITM 2011 yang sedang berlangsung ini sebagai satu simbolik pembaharuan GMM ini.

Moga sedikit usaha ini dapat membantu kita membuka mata seluas-luasnya,dan diharapkan  usaha ini mendapat respon yang baik dikalangan mahasiswa UiTM khasnya.GMM hanyalah sekadar bingkisan pada mahasiswa untuk diam sejenak dan berfikir tentang masa depan yang pastinya menjanjikan 1001 hikmah pada segenap segi cabaran.
ANDA BACA,FIKIR,NILAI DAN BERTINDAKLAH SEBAIK MUNGKIN!!!!
‘’MAHASISWA SEDAR, MAHASISWA MERDEKA’’

0 comments:

Post a Comment