Bendera terbalik di Kolej Perindu

Kolej Perindu, jika diteliti gambar di atas di mana bendera Malaysia yang menghiasi segenap ruang bangunan Kolej Perindu. Namun, terdapat sehelai bendera yang digantung terbalik. Ini gambaran yang menunjukkan pelajar tersebut tidak bersetuju dengan kerajaan hari ini dan ia bagaikan menyahut seruan seorang penulis blog yang menyeru rakyat Malaysia menggantung bendera secara terbalik jika tidak setuju dengan pentadbiran. semoga apa yang berlaku ini tiada kaitan dengan seruan penulis blog terbabit dan diharap pelajar ini tidak dikenakan sebarang tindakan tatatertib.

Reactions:

4 comments:

  1. aku ada lalu kat perindu 2 ari lepas... aku perasan gak pasal bendera tu... tp lepas aku tgk betul2... aku rasa bendara tu bukan dipasang terbalik, tetapi paku yang digunakan utk melekatkan bendera tu tercabut agaknya. sbb apa aku bg pandangan begitu, sbb kedudukan bendera tersebut tidak selari dengan bendara yg lain dan pada bahagian yg masih berpaku, kelihatan seperti terlipat, ini menunjukkan kemungkinan bendera tersebut tercabut secara tidak sengaja dan bukan dibuat2 (pada padangan aku la...). Aku rasa tuan punya bilik, patut betulkan atau tanggalkan agar ia tidak terus menjadi isu. Kalu betul lah tindakan itu mmg disengajakan, maka perlulah diambik tindakan.

    ReplyDelete
  2. saya tergelak bila baca tulisan penulis tentang 'gambaran yang menunjukkan pelajar tersebut tidak bersetuju dengan kerajaan hari ini dan ia bagaikan menyahut seruan seorang penulis blog yang menyeru rakyat Malaysia menggantung bendera secara terbalik jika tidak setuju dengan pentadbiran'..

    saya setuju dengan komen haritidakselalusiang.. terang2 dapat dilihat kedudukan bendera yang kononnya terbalik itu tidak selari dengan bendera lain.. memang jelas pelekat yang digunakan pada bahagian atas bendera tercabut menyebabkan keadaan bendera itu menjadi seolah 'terbalik'..

    saya adalah penghuni Perindu 1 blok di mana gambar ini diambil.. buat pengetahuan semua, bukan pelajar yang menggantung setiap bendera tersebut.. semuanya dilakukan oleh pihak pengurusan kolej.. adalah tidak wajar jika menyalahkan pelajar jika bendera itu rosak atau terbalik kerana bendera itu dipasang di luar tingkap.. takkan kita nak suruh pelajar kita terjun tingkap untuk memastikan bendera itu sempurna setiap masa..?

    kepada penulis, isu ini tidak sepatutnya ditimbulkan kerana ia hanya menjatuhkan kredibiliti blog ini.. post hanya isu yang benar2 rasional, relevan, serius dan 'tidak main-main'..

    ReplyDelete
  3. hahaha...lawak plak aku baca isu nih..!!!

    ReplyDelete
  4. buka mata,buka minda buat mahasiswa UiTM SeMalaysia????on what basis??how about think wide and outside of the box...don't be too narrow minded and speak without inspection..its dangerous...jangan bercakap berpandukan nafsu amarah dan andaian semata..

    ReplyDelete