MPP UiTM Malaysia..salam perkenalan pertama mereka


Mungkin inilah salam perkenalan secara lebih terperinci dari pimpinan baru MPP 2009/2010 UiTM Malaysia selepas Road Tour MPP 2009. Para mahasiswa mungkin tidak begitu menyedari akan kehadiran suasana pemudahcara yang cuba diketengahkan oleh MPP supaya lebih dekat kepada mahasiswa. Walaupun poster majlis pimpinan masih belum tertampal secara rasminya tetapi mungkin atas kehendak dan desakan mahasiswa yang terlalu ingin mengenali MPP mereka menyebabkan blog ditubuh tanpa perlengkapan yang rapi untuk mencapai piawai kepuasan mahasiswa itu sendiri..maka timbullah persoalan dikalangan mahasiswa sendiri akan persediaan MPP membawa suara mahasiswa kepada pihak pengurusan UiTM.   





Teringat sebuah kata-kata dari seseorang:

GREAT PEOPLE talk about IDEAS,
AVERAGE PEOPLE talk about THINGS,
SMALL PEOPLE talk about OTHER PEOPLE

Mungkin mahasiswa perlu menerima hakikat bahawa MPP masih dalam proses untuk bangun memimpin program-program dan memikul hak mahasiswa kebahagian atasan. Sebagai mahasiswa yang sentiasa inginkan suara mereka didengar dan hak mereka terjaga, bantuan dan kerjasama kepada MPP mungkin boleh disalurkan dengan kaedah yang bersesuaian. Perkara penting yang perlu diaplikasikan oleh kedua-dua belah pihak adalah membentuk semangat kerjasama antara satu sama lain..bukan cantas-mencantas. Jika dasar mereka untuk membentuk satu pasukan yang teguh maka ukhuwah itulah jalannya. 

Elakkan rasa TINGGI DIRI,
CERMIN-CERMIN kanlah diri,
Kerana TELINGA yang paling dekat mendengari,
Adalah BIBIR yang lantang mengucap perkataan dari hati.. 

 



Reactions:

1 comment:

  1. ..maaf atas kesilapan teknikal yang dialami baru-baru ini..alhamdulillah,segalanya dapat diatasi. Syukran untuk tindak balas dari pelawat sekalian..

    ReplyDelete