Keputusan Rasmi PRK DUN KAJANG.

Keputusan Pilihanraya Kecil Dun Kajang.

Assalamua'laikum wbt, akhirnya terjawab segala teka-teki Pilihanraya yang 'panas' ini. Setelah bertukar calonnya, keputusan nyata menepati ramalan.

Datin Paduka Chew Mei Fun ( Barisan Nasional )
- 11362 Undi

Datin Seri Wan Azizah Wan Ismail ( Parti Keadilan Rakyat )
- 16741 Undi.

Peratusan yang keluar mengundi sebanyak 72.1 Peratus.

Semasa PRU 13 lepas, Lee Chin Cheh, daripada Parti Keadilan Rakyat telah memenangi dengan mendapat 19571 undi, dan mendapat majoriti sebanyak 6824 undi.

Pelbagai ragam pengundi kali ini, ada yang membawa 'kangkung' di kawasan tempat pengundian. Mungkin ini gara-gara penurunan harga kangkung yang keterlaluan?. Atau sebagai satu simbolik sindiran kepada pemimpin tertinggi kerajaan? Tidak lupa juga dengan yang membawa adegan lakonan ala Bomoh berdekatan kawasan pengundian. Nyata, rakyat Malaysia sangat halus dalam menyampaikan teguran.

Tiada apa yang mampu dibanggakan kerana PKR tetap 'menjaga' DUN Kajang. Pada awalnya, Dato' Seri Anwar Ibrahim adalah nama yang dicadangkan untuk merangka strategi 'Langkah Kajang'. 

Adakah ini bermakna 'Kajang Move' berhasil? Atau ada tanda tanya PKR untuk ke Putrajaya?

Akhirulkalam, Admin mengucapkan Tahniah kepada Barisan Nasional kerana menghantar wakil dan sanggup bertanding sebelum mengangkat bendera putih.


-MAHASISWA CAKNA ISU SEMASA-

GMM; Cakna Dunia Sebenar 

0 comments:

Post a Comment