What HOT Inside Campus!! Siri 2.0

Assalamualaikum dan salam sejahtera,

Pabila kita katakan WHAT HOT INSIDE CAMPUS, maka disini GMM ingin katakan GMM telah ambil insiatif untuk kumpul

WHAT:Apa  HOT:Hangat INSIDE:Dalam  CAMPUS:Kampus Siri 2.0

Sepanjang minggu ini dan akan datang:

1. Konvokesyen Ke 77 UiTM

-Tak kan tak perasan kot??traffic jem memanjang ke awal-awal pagi dan tengah hari dalam dan luar uitm shah alam ni.. Apa-apa pun tahniah buat semua yang terlibat..U all the best..tak kira la dari yg tertinggi ke bawah sekali terutamanya mak cik2 dan abang2 cleaner yang bertungkus lumus memastikan kelangsungan majlis konvo ini berlangsung dengan jayanya.

- Sedikit post dari Orang BESAR UiTM kiteeewww :
-27ooo tuuu..banyak tu...tapi teringat balik kata-kata seorg pensyarah:

Beli bunga besar-besar pastu main limpas je bila tengok muka kami 

ko tak sedar ke pensyarah-pensyarah yang bertungkus lumus untuk korg??

kami tak minta apa-apa..gembira dapat tengok korang berjaya.Tapi ada yang sombong, tak sedar diri..kita orang tahu sapa yang 'push up=student sepatutnya gagal tapi dibantu utk lulus' so jangan la lupakan 'jasa' pensyarah2 ni..ingat tu!!wahai manusia sekalian...


 kadang2 memang la 'sengal' jugak kadang2 lecturer2 ni mengamok..tapi hakikatnya..deep in their heart, dia nak didik kita supaya kita 'survive' outside there..ni baru kena 'bom' sikit dh nak resign..

Tahniah U all!!


















-Walaupun UiTM sudah 76 kali melaksanakan konvokesyen tapi tetap juga ada aduan yang diterima.Tak kira kepada Jawatankuasa Konvo, ke Polis Bantuannyer..Apa-apa pun yang pihak GMM ingin utarakan disini, SILA AMBIL BERAT ADUAN-ADUAN ini. Sebab manusia ni, kalau belum kena batang hidung sendiri diorang akan kata tapi GMM ambil berat setiap apa yang berlaku demi kelangsungan program-program akan datang tak kita konvo ke benda-benda kecil sekali pun.

2. Durian Crepe FEVER
-Wow..seakan-akan satu fenomena di Malaysia.Kerana lambakan duriannya..terciptalah satu resipi baru iaitu DURIAN CREPE..

Durian Crepe
Korang nak order? call/sms sini 0194523342<Nua>  GMM tak try lagi tapi nampak sedap..


3. Run For Humanity Rakhrine & Rohingya 2012



Ada FLASHMOB lagi tu..
Rugi tak join!



































4.  Entrepreneurial University Of The Year 2012


UiTM - Entrepreneurial University Of The Year 2012
Tahniah UiTM kerana diumumkan sebagai Entrepreneurial University Of The Year 2012 oleh Kementerian Pengajian Tinggi








5. Kursus Pra Perkahwinan Siri 5/2012 


Pada 15 dan 16 Disember 2012 dari jam 8.00 pagi hingga 5.00 petang di Masjid Al-Wathiqu Billah Tuanku Mizan Zainal Abidin, UiTM Shah Alam. 

Penyertaan terbuka kepada pelajar tahun akhir dan kakitangan UiTM sahaja dengan bayaran RM60. 

Terhad untuk 200 peserta, rujuk poster untuk maklumat lanjut.



6. Sukan Antara Fakulti (SAF) 2012

Bermula pada 2-16 Disember 2012. Sebanyak 53 sukan akan dipertandingan dalam SAF kali ini. Rujuk Pusat Sukan utk maklumat lanjut.


Malam tadi (6.12.12) berlangsungnya majlis raptai rasmi perasmian SAF 2012 di Stadium UiTM Shah Alam.

7. Rengit

Tak habis-habis lagi masalah dengan perkhidmatan bus Rengit. Terutamanya pabila pihak Rengit 'outsource' kan perkhidmatan mereka kepada pihak luar.

GMM bukan berkata kosong sahaja tapi PERNAH SENDIRI mengalami perkara yang sama. Ikut jadual 8.00am bertolak, 7.45am baru pihak Rengit telefon ketua lawatan untuk membuat pengesahan pukul berapa nak bertolak, pastu bus sampai jam 9am. Dah lewat 1 jam dari jadual asal. Bukan sahaja nama UiTM tercalit kotor sebab kes lambat ke kawasan lawatan tapi nama fakulti juga turut terlibat sama. Semoga satu tindakan tegas pihak UiTM dapat buat kepada pihak Rengit.

Nak tahu kisah Rengit dulu yang pihak GMM pernah ulas??Rujuk sini:
1. Kisah 1

8. Pengurusan Jenazah-Anjuran Kolej Perindu

KAU FIKIR KAU HEBAT KE????Nak urus jenazah pun tak tau ker??Kalau tak tau JOM LA!!

9. Walkathon 2012 

Konklusinya:
Ada banyak program baik yang dirancang untuk pelajar-pelajar UiTM tapi diharap tidak berlaku lagi KES MUNAFIK di dalam UiTM demi menjaga 'hati' anak-anak bangsa dan agamanya ISLAM dalam UiTM ini.

Tak sempat GMM nak ulas satu-satu program dan apa yang berlaku dalam UiTM Shah Alam ni apatah lagi di UiTM cawangan jadi JADILAH MAHASISWA YANG CAKNA DUNIA.

0 comments:

Post a Comment